Partner portal
Välkommen till vår partner portal, här finner du hjälpdokumentation och kan också se och ändra koder på din utrustning.
Hur man bokar in en kund (front end)
- Gå till din bokningssida, t.ex. www.outdoortime.se/demo/
- Välj den produkt kunden vill boka
- Välj dag och tid
- Lägg i varukorgen
- Gå till kassan
- Om du tar betalt i din kassa:
Ange rabattkod (du får en egen kod av oss som skall användas) - Be kunden fylla sitt namn och fakturauppgifter. Be kunden betala eventuellt belopp (om du inte angett din rabattkod).
Hur man ändrar koder
- Ange din e-post längst ner på vår partner portal.
- Tryck “Next”
- Välj i listan vilken kajak du vill ändra kod för. Ange koden och tryck spara, OBS! du kan bara spara en kod per gång.
Följande betyder de olika kolumnerna:
Resource – unika facket som bokas av kunden (kan inte ändras och visas inte för kunden)
Position – plats i stationen, 0 kan anges då detta fält inte används än.
Code – koden som skall visas för kunden när den ska hämta ut sin kajak/sup
Comment – Beskrivning som visas för kunden när den ska hämta ut sin utrustning (resource visas inte för kunden).
Always show – Välj “Ja” bara om detta är låset till t.ex. paddlar och flytvästar etc som alla kunder alltid skall se, kan också användas för tillgång till t.ex. toaletter etc.
Hur man loggar in och kan se bokningar
- Gå till admin-inloggningen som är din sida följt av /whiskylogin/, t.ex. www.outdoortime.se/dinsida/backoffice/
- Logga in med den epost och lösenord du fått till din backoffice inloggning.
- Gå till Bokningar / Kalender
Se en video:
Hur man stänger uthyrningen för en period
Om du vill stänga av uthyrningen en eller flera dagar gör så här:
- Logga in på backoffice (se egen guide ovan)
- Gå till Bokningar / Inställningar
- På fliken Butikens tillgänglighet klicka på Lägg till Intervall.
- Lägg till en rad som visar när butiken inte är tillgänglig. Du anger intervalltyp som datum om du vill stänga hela dagar, sedan NEJ på bokningsbar och 1 på Prioritet. Viktigt att du sätter andra regler med prioritet 2, 3, osv. Annars ignoreras att du vill ha stängt.
- Tryck på spara ändringar
Hur avbokar och återbetalar jag en kund?
För att återbetala, måste du kolla om kunden betalat med kort eller swish.
Har kunden betalat med kort:
- Logga in på Stripe
- Gå till Payments
- Leta rätt på korrekt order och klicka på raden
- Klicka på “Refund..”
- Välj belopp och klicka på refund.
Har kunden betalat med Swish:
- Be kunden om dess kontouppgifter, och logga in på din bank och gör en överföring.
Hur fungerar ombokning som kunden själv kan göra?
Förutsättningar
- Kunden måste ha köpt en produkt (försäkring) för ombokning, annars kan kunden inte boka om själv.
- Produkten för ombokning, måste ha följande slug: rebook och sedan en siffra som också styr hur många dagar innan bokningens start kunden skall få omboka.
Ex. rebook2 ger kunden möjlighet att omboka senast 2 dagar innan bokningen startar. På detta sätt kan du styra olika ombokningar på olika produkter, tex en tur på 4 dagar kanske du vill inte kan ombokas endast 2 dagar innan den startar, medans en hyra av kajak kan få ombokas nära inpå. - Du kopplar försäkringen (rebook produkten) till den produkt kunden köper i fältet “Korsförsäljning”
Så här gör kunden
- Besök sidan replan-booking på din site, tex. https://outdoortime.se/test/replan-booking/
- Ange sitt order nummer och epost.
- Erhåller en rabattkod som kunden kan nyttja nästa gång den vill boka en upplevelse eller hyra kajak.
Welcome to our partner portal, here you can see guidance documentation and also update and change passwords for your equipment.